14 Ekim 2014 Salı

Clinique Clarifying Lotion


Bugün konum Clinique markasının 3 Adımlı Bakım Serisi'nden Clarifying Lotion (Arındırıcı Tonik). Fotoğrafta gördüğünüz benim cilt tipime uygun olan, karma-yağlı ciltler için üretilmiş 3 numaralı tonik. Bu toniği La Roche Posay Effaclar Lotion bittiğindan beri yaklaşık 7 haftadır kullanıyorum. Başta diğer toniklerde yaptığım gibi sabah akşam cildimi temizledikten sonra kullanıyordum. Yalnız böyle devam edemedim çünkü tonik inanılmaz alkollü ve cildi de aynı oranda kurutuyor. Zaten vodkaya benzer kokusuyla daha kullanmadan içindeki alkol miktarı hakkında bir fikir veriyor. Benim cildimde genel olarak yanma, acıma gibi hislere neden olmadı ama çizik, sivilce, zedelenme gibi cildin tahriş olduğu yerlerde hafif yanmalara neden oldu. Hassas ciltlerin bu toniği kullanabileceğini kesinlikle düşünmüyorum. Ayrıca kurutması nedeniyle karma ciltler için de ideal olmayabilir. Özellikla soğuk aylarda günde iki kere kullanmayı yağlı ciltler için bile fazla buluyorum.


Peki Clinique Clarifying Lotion'ın hiç mi iyi tarafı yok? Var, mesela içindeki alkolün cilti dezenfekte ettiğini düşünüyorum. Bu toniği kullanırken de sivilcelerim çıktı ama çok daha küçük ve az sayıdaydı. Ayrıca gerçekten cildi arındırıyor. Daha önce kullandığım toniklere kıyasla bu tonikle pamuklar daha kirli çıkıyor. Misel su ile yüzümü silip ardından jel ile yüzümü masaj yaparak yıkadıktan sonra bu toniği uyguluyorum ve yine pamukta sarı/kahverengi lekeler görüyorum. İnsan bu kadar temizlemeye rağmen pamuk nasıl batıyor inanamıyor.


Benim kullandığım tonik introduction kit denilen bir setin parçasıydı. Gördüğünüz gibi kocaman ağzı olan plastik bir şişenin içinde. Herhalde olabilecek en kullanışsız şişe. Birincisi bu kadar geniş ağızlı bir şişeden pamuğa fazla ürün dökmemek imkansız. Ben pamuğu şişenin ağzına yapıştırıp şişeyi baş aşağı çevirmekte buldum çareyi. Bunu 3-4 kere pamuğun farklı yerlerine hızlı hızlı yapıyorum. İnsanı gereksiz uğraştırıyor. Üstelik kapağı da vidalı, o da ayrı uğraştırıyor. Orijinal boylarda da maalesef durum aynı.

Bu toniğin ağır kokusu, cildi kurutması ve kullanışsız şişesi bir tarafta, şimdiye kadar kullandığım tonikler arasında cildi en iyi temizleyenlerden biri olması diğer tarafta. Ürünü sevdim mi tekrar alır mıyım bilemiyorum. Şu an almayacağıma eminim. Cildimin aşırı yağmandığı dönemlerde, ten makyajı yaptığım günlerin sonunda veya yüzümü sivilce bastığında kullanmak isteyebilirim. Şimdilik tercih edeceğim bir ürün değil. Bitinceye kadar düzenli kullanmaya devam edeceğim ama daha sonra tekrar alacağımı sanmıyorum.

Aynı serinin Clinique Liquid Facial Soap adlı temizleyicisi hakkındaki yorumlarımı BURADAN okuyabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ben de çok yakında bu ürünün yazısını yazacağım, vodka gibi kokması konusunda aynen katılıyorum! Ben hiç memnun kalmadım, içeriği iyi olmadığı gibi cildime de hiçbir olumlu etkisi olmadı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben temizleme konusunda çok iyi olduğunu düşünüyorum ama her anlamda kullanımı zor. Her gün yüzü bu kadar alkolle silmek uzun vadede ne yapar o da aklıma takılıyor. Senin yazını da bekliyorum.

      Sil