26 Haziran 2016 Pazar

Elseve Yağlanma Karşıtı Arındırıcı Şampuan


Bugün size yıllardır kullandığım bir üründen bahsedeceğim: Elseve Yağlanma Karşıtı Arındırıcı Şampuan. Bundan 8 yıl önce tanıştık. O zamanlar Elseve Türkiye'deki en pahalı market şampuanıydı. Diğerleriyle arasında ciddi fiyat farkı vardı. Sonra yurtdışında çok daha ucuz olduğunu görüp orada alıp kullandım. Çok beğendim. O günden beri de bazen yıllarca ara vermeden bu şampuanı kullandım. Arada başka şampuanlar denesem de hiçbiri benim için Elseve'in yerini tutmadı. Özellikle son 2 yılda çok şampuan denedim (Gliss, Yves Rocher, The Body Shop, Lavera, Urban Care). Ve şu an yine 600 ml.lik Elseve Yağlanma Karşıtı Arındırıcı Şampuan'ı bitirmek üzereyim.


Benim saçlarım, gür, kalın telli, boyasız, işlem görmemiş, her gün yıkama gerektirecek kadar olmasa da yağlanmaya meğilli, ara sıra kepeklenen saçlar. Yani bir şampuandan saçıma hacim vermesini, saçımı neme doyurmasını filan beklemiyorum. Benim bir şampuandan beklentim gür saçlarımı kolayca yıkayacağım kadar köpürmesi, saçlarımı iyice temizlemesi, elektriklenme, kabarma, keçeleşme, ağırlaşma gibi sorunlar yaratmaması. Elseve Yağlanma Karşıtı Arındırıcı Şampuan öncelikle inanılmaz köpürüyor. Genelde iki kez şampuanlıyorum ve ikincisinde saçlarım gıcır gıcır oluyor. Çoğu zaman bu sesi duyuyorum. Yıkadıktan sonra saçlarım hafifliyor sanki, öyle bir ferahlık. Saçlarımı kesinlikle sert, keçe gibi bırakmıyor. Şampuan reklamlarında elin üstünden kayan saçlar olur ya. işte öyle akışkan saçlarım oluyor.

Uzun bir ara verdikten sonra tekrar döndüğümde saçımda hafif bir kepeklenmeye neden oldu ama saç derim şampuana alışınca geçti. Saçlara parlaklık açısından katkısı olduğunu sanmıyorum ama saçları matlaştırmıyor da. Limonumsu temiz bir kokusu var, ben çok seviyorum. İlk gün saçlarda kokusu kalıyor ama ertesi gün geçmiş oluyor.


Elseve Yağlanma Karşıtı Arındırıcı Şampuan'ın içeriği market şampuanlarından pek farklı değil. Silikon ve SLS içeriyor. Yalnız ben bunları içermeyen şampuanlardan zaten memnun kalmıyorum. Saçımın alışması için aylarca şans verdim bu tip şampuanlara ama ı-ıh. Elseve ayrıca artık pahalı bir marka değil. 600 ml.lik şampuanı 10 liraya bulabiliyorsunuz. 7 aydır sadece bu şampuanı kullanıyorum ve hala şişede bana bir-iki ay daha yetecek şampuan var. Yani aylık şampuan masrafım 1 lira filan herhalde.

Eğer sizin de pek sıkıntısı olmayan ama çabuk yağlanan saçlarınız varsa, saçlarınızı güzelce temizlerken kabartmayacak, onları akışkan ve hafif bırakacak üstelik çok uygun fiyatlı bir şampuan arıyorsanız şiddetle tavsiye ederim.

4 yorum:

  1. Herkesin bir "en iyi gelen" ürünü var :) Benim saçlarım -belki de kuru olduğu için- SLS içermeyen şampuanlara çok hızlı alıştı ve hatta son 4 yıldır SLS'siz şampuan kullanıyorum ve saçlarım inanılmaz hızlı uzuyor. Hatta sülfatın herhangi bir türünü içermeyen şampuanlar en sevdiklerim (sulfosuccinate içerenler ya da). Ve şimdi denemek için SLS içeren şampaunlar kullanırsam saçlarım çok sertleşiyor (ilk yıkamada bile) ve saç derim rahatsız oluyor. Dediğim gibi, saç tipiyle çok alakalı sanırım içeriğin etkisi :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da senin dediğin gibi saçın özelliğiyle ilgili bir şey. SLS çok güçlü, tahriş edici olabilen bir temizlik ajanı. Benimki gibi, gür, kalın telli ve yağlanan saçlarda güzel sonuçlar verirken kuru, ince telli saçlarda veya hassas saç derisinde olumsuz sonuçlar verecektir. Bir de aslında bu şampuanda SLS değil SLES var, SLES'in daha az kurutucu olduğunu okumuştum ama en iyisi deneyip görmek :)

      Sil
  2. yağlanmaya gerçekten etkisi oldu mu benim de aradığım şampuan bu olabilir çünkü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim saçlarım hiçbir aşırı yağlı olmadı ama gerçekten yağlanmayı dengelediğini düşünüyorum. Yazın yağlandığından değil de ferahlamak için saçımı 2 günde bir yıkıyorum, normalde saçlarım 3 gün idare ediyor. Kimi şampuanlarda bu süre 2 güne veya 1 buçuk güne düşebiliyor.

      Sil