26 Mayıs 2016 Perşembe

The Body Shop Warming Mineral Mask


Maskeleri çok seviyorum, özellikle kil maskelerini. Çoğu ciddi veya kalıcı sonuç vermese de cildime bakım yapıyor olmayı ve maskenin ardından oluşan o duru, temiz cildi görmeyi seviyorum sanırım. Haliyle de sürekli yeni maskeler deniyorum. Bundan yıllar önce Clean & Clear'in ıslak cilde uygulanınca ısınan turuncu bir peelingini kullanmıştım. Nuxe Arom-Perfection Masque da uzun süredir aklımdaydı. Şu alışverişim sırasında The Body Shop'un da ısınan bir kil maskesi olduğunu görünce denemek istedim.

The Body Shop Warming Mineral Mask'ı yaklaşık 6 aydır Himalaya Herbals Arındırıcı Neem Özlü Maske ile dönüşümlü olarak kullanıyorum. Banyodan hemen sonra cildim kurumadan masaj yaparak uyguluyorum. Üstümü giyinceye kadar yüzümde kalıyor, sonra da bol suyla durulayıp üstünden tonik ile geçiyorum. Önerilen ciltte tutma süresi ise 3 dakika. Bu açıdan çok pratik bir maske. Ayrıca kaolin (bir çeşit kil) içeren bir maske olmasına rağmen içindeki yağ ve gliserinin etkisiyle son derece kolay uygulanıyor. Bu açıdan da pratik.

The Body Shop Warming Mineral Mask'ın içindeki gliserin ve yağ miktarı ortalama kil maskelerine göre çok yüksek. Maske ciltte normal bir kil maskesi gibi kurumuyor ve uygulamadan sonra cilt son derece nemli kalıyor. Bu özelliğini kuru-normal arası ciltlerin çok seveceğini düşünüyorum. Diğer taraftan benim gibi yağlı ciltlilerin aradıkları matlığı ve ferahlığı bu maskede bulamayacağı kanaatindeyim. Cildi temizliyor ama insan bazen şöyle sağlam bir kil maskesiyle cildi gıcır gıcır olsun istiyor. İşte o zamanlarda başka maskelere yöneliyorum.


Maskenin ısınması hoş bir özellik. İlk anda oldukça ısınan maske zamanla soğuyor. Masaj yaparsanız ısı tekrar yükseliyor ki bu şekilde kullanmak çok hoşuma gidiyor. Maskenin verdiği sıcaklık cildimde ve genel olarak benim üstünde çok rahatlatıcı bir etkiye sahip. Maskenin ısınınmasının bundan öte bir etkisi olduğunu sanmıyorum. Maskenin ısınmasını sağlayan içerik zeolite. Aynı zamanda kaolin gibi emici özelliğe de sahip. Maskenin içindeki iki çeşit paraben pek çoklarının hoşuna gitmeyecektir ama ben cildimden arındırdığım ürünlerde pek önemsemiyorum.

The Body Shop Warming Mineral Mask'ın yakın zamanda ambalajı değişmiş adı da Mineral & Ginger Warming Massage Clay Mask olmuş. Bu sırada fiyatı da 5 lira zamlanarak 50 liraya çıkmış. 100 ml.lik bir ürün. The Body Shop'un kampanyalarını takip ederek indirimli alabilirsiniz.

Kısaca, kullanımı pratik, cildi rahatlatan, nemlendiren ve temizleyen bir maske. Diğer taraftan yağlı ciltler için iddia ettiği kadar arındırıcı olmayabilir. Kullandığınız ürüne göre hemen sivilcelenen bir cildiniz varsa da önermem. Hem temizleyen hem de nemlendiren bir maske arıyorsanız veya ısınan maskeleri denemek istiyorsanız tercih edebilirsiniz.

5 yorum:

  1. Bu maske uzun zamandir listemde ama elimdeki diger maskelerden bir turlu sira gelmedi :) Bir ara indirimde denk gelirsem alabilirim. Yazi icin tesekkurler, cok faydali oldu.

    YanıtlaSil
  2. Dha önce ısınan maske deneyimi yaşamıştım. Benimde oldukça hoşuma gitmişti. Paraben içeriğini çok fazla sevmiyorum ama yüksek oranda performans alacak olursam bazen göz yumuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paraben her zaman bir ikilem kaynağı olarak kalacak :)

      Sil
  3. Paraben konusunda hislerim gidip gelse de, maske gibi cilde nüfus eden bir üründe görmekten pek hoşlanmıyorum doğrusu :)

    YanıtlaSil