19 Şubat 2014 Çarşamba

EWG's Skin Deep

Geçenlerde bir yazımda ürünün içinde parabenin her çeşidi olduğunu söylemiştim. Sonra meraklanıp elime geçen her bakım ve kozmetik ürününün içindekiler kısmını okumaya başladım. Tabi okuduğumu %90 anlamıyordum; anladığım kısım aqua, citric acid ve parabenden ibaretti :)


Sonra bir ürünün üstünde 'penoxyethenol içermez' yazısını görünce neymiş bu diyip internete yazdım. Çok da iyi oldu çünkü sorularımın cevabını EWG's Skin Deep veri tabanında buldum. Bu veri tabanı ürünleri sağlık risklerine ve içerikleri hakkında bilginin seviyesine göre puanlıyor. 0 en temiz 10 ise en riskli ürünlere veriliyor.

Ben de elbette aklıma takılan her içeriğe buradan bakıyorum ve yavaş yavaş öğreniyorum. Mesela anladığım kadarıyla su, gliserin gibi maddeler 0 tehlikeliyken parfüm biraz da içeriği bilinmediğinden en tehlikeli bileşen. Mesela Nylon-12 adı kadar korkunç değil, cilt tarafından emilmeyen, cildi matlaştıran esnek yapılı zararsız bir şey. Penoxyethenol ise parabenin yanında masum kalan bir koruyucu. Yağlı ciltlerin devası salisilik asitin risk puanı 10 üzerinden 4, yani alt sınırdan orta. Yine sık karşılaştıklarımızdan disodium edta, titanium dioxide, iron oxide da gayet zararsız. Parfümlerün riski 10 üzerinden 8-10 arasında değişiyor.

Herkesin cildinin hassasiyeti, vücudunun kimyasallara karşı toleransı farklıdır. Burada bir ürün 10 üzerinden 6 aldı diye hayatımızdan çıkarmamıza gerek yok bence. Diğer yandan 10 puan alan hakkında ikinci kez düşünmek gerek. İçerikler hakkında bilgi edinerek daha bilinçli ve sağlıklı bir tüketici olabiliriz. Siz de bir göz atın. Sitede yer alan güneş ürünleri rehberini, bakım ürünleri hakkındaki mitleri ve sağlıklı alışveriş tüyoları kısımlarını da atlamayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder