14 Temmuz 2016 Perşembe

La Roche-Posay Serozinc


La Roche-Posay Serozinc ülkemizde satılmayan ama kozmetikle ilgilenenler tarafından bilinen bir ürün. Yağlı ve karma ciltlere özel olduğunu öğrendiğimde ben de denemek istedim çünkü La Roche-Posay sevdiğim bir marka.

La Roche-Posay Serozinc yağlı ve problemli ciltler için tonik görevi görmeyi, tahriş olmuş cildi yatıştırmayı vaat ediyor. Bu basınçlı kutudaki spreyin içeriği aslında çok basit; arıtılmış su, tuz ve çinko. Sadece bu kadar! Cildinize pamukla veya doğrudan uygulayabiliyorsunuz. Ben şu yaz günlerinde yüzümü yıkadıktan sonra doğrudan yüzüme bolca sıkıp öylece kurumaya bırakmayı tercih ediyorum.


Uygulandıktan sonra cildim hafifçe geriliyor. Nemlendirici kullanmadığımda cildimin mat ve temiz görünümü normalden daha uzun sürüyor. Bunun dışında da bir etkisini görmedim. Sivilcelerim yine aynı oranda çıkıyor, sivilce izlerim yine aynı hızda geçiyor. Çinko ağızdan alındığında cilt için çok iyileştirici bir mineral ama binde 1 oranındaki çinkoyu cilde topikal olarak uygulamanın bir etkisi olur mu bilemiyorum. Araştırdım ama bu sorunun cevabını bulamadım. Cildimin daha az terleyip yağlanmasını ise ürünün içindeki tuza bağlıyorum. Denizden çıkınca cildin kuruması, tuzlanmış şeylerde bakteri ürememesi gibi bir şey herhalde. Bu uydurma açıklamam doğru olmayabilir ama gerçekten tuzlu suya para vermeli miyiz, maden suyu veya düz tuzlu su neyimize yetmiyor merak ediyorum :D

La Roche-Posay Serozinc'in basıncı ve püskürtmesi gayet güzel. Ben 150 ml.lik ürünü 7 avroya Fransa'dan almıştım (Alışveriş yazısı burada). Bir şişe yaklaşık sabah-akşam kullanımla 2 ay yetti. Eğer çok hassas, tahriş olmuş bir cildim olsaydı büyük ihtimalle bu ürüne bayılırdım. Bendeki etkisi ise minimal oldu. Fiyatı da 2 ayda biten bir ürün için az değil. Bu yüzden tekrar alacağımı sanmıyorum.

8 yorum:

  1. Benim cildimdeki kızarıklıkları çok güzel yatıştırmıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kızarıklığa iyi geleceğini düşünüyorum ama kızaran bir cildim olmadığı için bu ürün de termal sular da benim için etkisiz kalıyor.

      Sil
  2. Bu ürünü çokk merak ediyorum, ben Başak'ın blogunda görmüştüm, kuru cilde sahip olmasına ramen beğenmişti. Rozesadan kaynaklı kızarıklıklarımı bir nebze yatıştırır belki diye umuyorum. Güle güle kullan!
    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızarıklık konusunda iyi olduğunu ben de duydum. Termal suları seviyorsan bunu da sevebilirsin.

      Sil
  3. bunun namını duydum fırsat olursa denemek istiyorum mutlaka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızarıklık sorunun yoksa bence çok gerekli değil ama termal suları seviyorsan neden olmasın.

      Sil
  4. Zinc içerikli ürünlerle cildim çok iyi anlaşıyor çok merak ediyorum bunu ilk fırsatta edinicem ^^

    YanıtlaSil