11 Haziran 2016 Cumartesi

Bulgaristan Alışverişi


Bir süredir buraya yazamıyordum çünkü bir toplantıya hazırlanmakla meşguldüm. Toplantının ucuzluğu ile meşhur Bulgaristan'da olması derhal aklıma ne alsam sorunusu getirdi. Toplantıdan sonra attım kendimi dışarı. 

Sofya'nın Ivan Denkoğlu sokağındaki Remedium isimli eczane muhteşem bir yermiş. Gerçek bir 'drugstore'; sadece bakım ve makyaj ürünleri değil besin takviyeleri, ilaçlar, elektrikli aletler, temizlik malzemeleri yani ne ararsanız var. Özellikle dermokozmetik stantlarını Fransa'da olduğu gibi özgürce dolaşıp ürün seçmek çok güzel. Aldığım ürünlere geçmeden iki mağazadan daha bahsedeyim. 

Türkiye'deki Watsons ve Gratis benzeri Lilly mağazaları var. Google Maps Ivan Denkoğlu sokağında bir şubesi olduğunu iddia etse de aslında yok. Onun yerine sokağın sonunda Vitoşa caddesine çıkıp sola ilerlerseniz bir şubesini bulabilirsiniz. 

Yves Rocher hem Lilly'de hem de Remedium'da satılıyor ama Vitoşa'da onun da bir şubesini gördüm. E Türkiye'de de Yves Rocher var diyebilirsiniz ama Bulgaristan'da fiyatı çok daha az. Mesela Duş jelleri indirimsiz 7-8 liraya geliyor :)

Sofya merkezinde Mall of Sofia diye bir alışveriş markası onun da içinde DM varmış. DM güzel bir Alman 'drugtore'u. Benim oraya gitmeye zamanım yetmedi. Lilly'de ise güzel ürünler olmasına rağmen Remedium'dan fazlası olmadığı için tüm alışverişimi Remedium'dan yapıp çıktım. İşte aldıklarım (1 Bulgar levası yaklaşık 1,7 TL):

* Bourjois Healthy Balance Mat Pudra: Shiseido transparan pudram bitmek üzere. Çok ince bir yapısı olduğu ve 10 saat mat tutma iddiasında bulunduğu için bu pudrayı aldım. Orada var olan 4 renkten en koyusunu almıştım. Tamam esmerim ama o kadar da esmer değilmişim. Yine de dağıtarak filan kullanabilirim sanırım bakalım. Fiyatı 17 leva.

* Bioten Misel Su: 200 ml.lik ürünün 3,37 leva  (5,75 lira) olduğunu görünce demek için sepete attım. Kuru ciltler için uygun bir ürün olduğundan kış aylarında kullanmayı düşünüyorum.

* Garnier PureActive (Saf ve Temiz) Misel Su: Bu Türkiye'de de var niye aldın ki diyebilirsiniz. Yalnız indirimli haliyle fiyatının 6,88 leva (yaklaşık 11,5 lira) olduğunu görünce kendimi durduramadım. Artık buralarda etiket fiyatı 19 lira, ya az indirime giriyor ya da bulunmuyor... Attım çantaya. Zaten misel su çok az kalmıştı.

* SVR Sebiaclear SPF 50 Creme: Güneş kremim de bitiyor. Bu krem ise hem yağlı ciltlere uygun olduğu hem de %4 niciamide içerdiği için aklımdaydı. Beklentim büyük. Türkiye'de etiket fiyatı 75 lira. Ben yaklaşık 50 liraya (29 leva) aldım.

* Curaprox Enzycal 950 Diş Macunu: Curaprox çok övülen bir marka. Ben de diş macunum biterken fırsatı değerlendireyim dedim. Fiyatı 8,7 leva. Alırken bu macunun Türkiye fiyatını bilmiyordum ama 14-15 liradan az olamaz demiştim, haklıda çıktım. Memlekette niye her şey bu kadar pahalı?

* Ahava Time to Clear Arındırıcı Çamur Maskesi: Yıllar önce Avaha'nın vücut kremini kullanıp beğenmiştim. Ülkemizde de bulunmadığı için diğer ürünlerini deneyememiştim. The Body Shop Warming Mineral Mask'ı tam Sofya yolculuğu öncesi bitirdiğim için gözüm hep maskelerdeydi. Yalnız itiraf etmeliyim cilt bakımı bölümü nedense hem Remedium'da hem de Lilly'de zayıftı. Ben de pahalı olmasına rağmen (52,25 leva, yaklaşık 90 lira) bu maskeyi aldım.

* Organic Life Organik Hindistancevizi Yağı: Yine memleketimizde pahalı olup yurt dışında ucuza bulunabilen bir ürün. 200 ml.lik bir kavanoz 10 buçuk leva.

Essie, Bourjois, Mixa gibi burada satılmayan veya Lavera, Korres gibi ulaşılması zor markaları bulabilirsiniz. Hatta lüks bir mağazada Aesop ürünlerini bile gördüm. Dove, Nivea ve Garnier'in Türkiye'de olmayan ürünleri (mesela şampuanları) gözüme çarptı. Bulgaristan'ın gülü meşhur. Güllü ürünleri de var ama beni pek çekmedi. Dediğim gibi cilt bakımı bölümünü iki mağazada da karışık ve biraz zayıf buldum. Peeling de alacaktım, uygun bir şey bulamadım mesela. Yine de bence gayet güzel bir alışveriş oldu. Kur yükselmiş olmasına rağmen hesaplı da oldu sanıyorum.

5 yorum:

  1. Gule gule kullan aldiklarini, cok guzel bir alisveris olmus. Svr'in Hydraliane Light isimli nemlendiricisini severek kullaniyorum ben de. Markanin ilgi cekici urunleri var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fransız eczane ürünlerini zaten seviyorum ama SVR markası daha önce dikkatimi çekmemişti. Senin bu yorumun beklentimi iyice artırdı.

      Sil
  2. Ah ah ne güzel bir alışveriş olmuş! Gerçekten bizde her şey çok pahalı ya, alım gücümüz yüksekmiş gibi :( Güle güle kullan hepsini!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kozmetiğin pahalı oluşu kötü, liranın levanın karşısında bile bir hükmünün olmaması ayrı kötü!

      Sil
  3. SVR ürününü çok merak ettim bu arada Bioten adlı bu ürün Biota' nın mı? Birçok ürününü kullanıp seviyorum ama TR'de bu ürünü görmedim.
    Hepsini güzel günlerde kullan. =)

    YanıtlaSil