30 Aralık 2015 Çarşamba

Coast to Coast Pore Purifying Green Clay Mask


Coast to Coast Avustralya'ya özgü malzemelerle doğal ve etkili ürünler sunduğunu iddia eden bir marka. Ben de bu markanın Pore Purifying Green Clay Mask (Gözenek Arındırıcı Yeşil Kil Maskesi) adlı kil maskesini birkaç aydır kullanıyorum. Maske yağ fazlasını emmeyi, cildi derinlemesini temizlemeyi, bunu yaparken de cildi yumuşatmayı vaat ediyor.

Aşağıda göreceğiniz üzere içinde esas olarak su, kil (kaolin) ve gliserin var. Ayrıca bol bol çeşitli bitki veya meyvelerin özlerini içeriyor. Parfüm içermese de uçucu yağlar yüzüden çok keskin bir kokusu var. Lavanta ve nane yağının kokusu çok baskın. Koruyucu olarak phenoxyethanol içeriyor.


Coast to Coast Pore Purifying Green Clay Mask'ı temizlenmiş kuru cildime kalın bir tabaka halinde sürdükten sonra 10-15 dakika bekleyip ılık suyla duruluyorum. Maskeyi uygulamak çok kolay, bazı kil maskeleri gibi katı değil. 

Maskeyi cildime uyguladığımda içindeki uçucu yağlar nedeniyle mentol serinliği ile yanma hissi arasında ama kötü olmayan bir his veriyor. Rahatlatıcı bir his değil ama insan bu maske mutlaka işe yarıyordur diye düşündürüyor. Aloe vera, papatya gibi cilt yatıştırıcılar içermesine rağmen ben maskeden sonra da cildimi pek rahatlamış hissetmiyorum. Hem maske artıklarını temizlemek hem de cildimi yatıştırmak için hafif nemlendirici özelliği olan bir tonik kullanıyorum. İçinde bol bol yağ olması nedeniyle durularken hafif yağlı kalıyor sanki  ama özellikle nemlendiren bir maske değil. Biraz zor durulanıyor ama bu kil maskelerinin çoğunda karşılaştığım bir durum. Maskeden sonra cildimi arınmış, temizlenmiş hissediyorum. Maskeyi genelde geceleri yapıyorum ve temizlik etkisini ertesi sabah da fark ediyorum.


Yaklaşık 50 lira olan maske 50 ml.lik bir kavanozda. Poşetteki maskelere göre çok daha kullanışlı ve neredeyse onlar kadar hesaplı. Dibine gelmiş olmama rağmen kurumadı. Kil maskelerini biraz kalın uyguladığım için fazladan bereketli olduğunu söyleyemeyeceğim ama ara ara tek kullanımlık maskelerle destekleyerek 4 aydır kullanıyorum. Coast to Coast Pore Purifying Green Clay Mask'ın Türkiye'de satışı yok ama buna çok da üzülmüyorum. Kötü bir maske olduğu için değil ama yeni maskeler denemekten beni alıkoyacak kadar da üstün bir performansı yok. Yine de Avustralya'ya giderseniz veya oradan bir şeyler getirtmek isterseniz deneyebilirsiniz, pişman olmazsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder