2 Eylül 2015 Çarşamba

Clarins UV Plus High Protection Day Screen



Lekelenmeye yatkın, son derece yağlı bir cildim var. Yani hem her gün yüksek faktörlü bir güneşten koruyucu kullanmam hem de bu sırada daha fazla yağlanıp parlamamam lazım. Bu sürekli yeni kremler denemek demek. 

Bir süredir de  Clarins UV Plus HP Day Screen kullanıyorum. Clarins UV Plus yağsız, %100 mineral, antioksidanlar içeren, 40 koruma faktörlü bir ürün. Cildi kirlilikten ve serbest radikallerden koruyor, güneşten kaynaklanan yaşlılık lekelerini engelliyormuş. Ürünün içindeki Clarins Anti-Pollution Complex patentliymiş hatta.


Ürünün en önemli iddialarından biri çok hafif yapıda olması. Clarins UV Plus HP Day Screen kıvamlı beyaz bir sıvı. Sıvı olduğu için kullanmadan önce çalkalamak gerekiyor. Yağlı değil ama kaygan bir yapısı var. Bu makyaj bazı gibi silikonlu olmasından kaynaklanıyor. İstediğiniz kadar sürün ağırlık yaratmıyor, hemen emiliyor ve çok kolay dağılıyor. Beyaz iz bırakmıyor. Bunlar da mineral filitre içermesinin sonuçları. İlk anda biraz parlak gelse de birkaç dakika ürünün iyice cilt tarafından emilmesini bekleyince ne mat ne parlak doğal bir görünüm oluşuyor. Gün içinde cildim yapısı gereği parlasa da Clarins UV Plus durumu kötüleştirmiyor.


Peki ya koruması? Ben bu ürünü sabahları bolca sürdükten sonra üstüne transparan pudra geçerek kullanıyorum. Sanırım baharın sonlarına doğru kullanmaya başladım, yani güneşli bir dönemdi. Bu dönemde bronzlaşmadım. Yalnız gül suyundan kaynaklandığını düşündüğüm bir lekenin oluşmasını da engelleyemedi. Bilemiyorum bu lekeyi belki hiçbir güneş kremi engelleyemezdi ama yine de bu olay korumasının harika olmadığını düşündürttü bana. Bu yüzden Clarins UV Plus HP Day Screen'i benimki gibi lekelenmeye müsait olmayan veya gün içinde sık sık güneş kremini tazeleyebilenlere öneririm.

Nemlendirme özelliği çok az. Eğer kuru ciltliyseniz murlaka nemlendirici de kullanmanız gerekir. Parfüm içeriyor ama kullanırken kokusunu hissetmiyorsunuz. İçinde bazı doğal maddeler içerse de içerik konusunda çok hassas olanları tatmin etmeyecektir. Makyaj altında harika bir ürün. Sanki bir makyaj bazı. Cildi pürüzsüzleştiriyor, allığın kalıcılığını artırıyor, kapatıcının dağıtılmasını kolaylaştırıyor.

Clarins UV Plus çok minik, kullanışlı bir şişesi var. 30 ml. olması kötü aslında çünkü gün içinde tazelerseniz bir şişeyi çabucak bitirebilirsiniz. Bir şişenin 130 lira civarında olduğunu düşünürseniz bu pek sürdürülebilir bir şey değil. Bu yüzden bu ürünü çok sevsem de bir yandan da bir ikame arıyorum.

Özetle incecik yapılı bir güneş kremi arıyorsanız işte onu buldunuz. Normal bir cildi günlük olarak korumaya yetecek güçte bir ürün. Deniz kenarında, karda, lekelenmeye meyilli ciltlerde korumasının yeterli geleceğini sanmıyorum. Şimdi 50 faktörlü olarak piyasaya sürüldü, içinde fiziksel filitre de var. Bu yeni ürünün koruma açısından daha güçlü olacağını ümit ediyıorum. Pahalı olmasa hep alıp elimin altında bulunduracağım bir krem olurdu ya da çok güçlü bir koruması ve gün boyu kalıcılığı olsaydı ancak o zaman bu kadar parayı verebilirdim. Şimdi muadilini arıyorum, umarım bulurum. Yine de yeni formülünü de deneyeceğim.

5 yorum:

  1. bunu denemiştim de beyaz beyaz beyaz kaldı diye hatırlıyorum şu anda belki de başka bir ürünüydü o kalmıyor değil mi beyazlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiziksel filitre içeren kremler beyaz tabaka bırakıyor. Bu üründe fiziksel filitre yok, ben esmer olmama rağmen beyazlıkla karşılaşmadım. Belki yeni 50 spf olanında senin dediğin yaşanıyordur onu bilemiyorum.

      Sil
  2. hiç denemediğim bir ürün ve marka :)
    kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Clarins'i güzel bir marka bence. Bakım ürünleri popüler olsa da ben makyaj ürünlerini seviyorum.

      Sil
  3. Bu urunu magazada denemistim ve yapisi cok hosuma gitmisti. Buna muadil olur mu bilmiyorum ama La Roche Anthelios Xl Ultra Lùght Spf50 ile benziyor yapilari.

    YanıtlaSil