1 Ağustos 2015 Cumartesi

Clinique Anti-Blemish Solutions Serisi

Şu aralar elimdeki deneme ürünlerini kullanıp bitirmeye çalışıyorum. Hep yolculuklarda kullanırım diye saklıyordum ama çok fazla olduklarından bozulmadan hepsini seyahatlerde kullanmam imkansız. Bu minik deneme setini clinique.com.tr alışverişimde (yazısı burada) ''acnefree'' kodunu kullanarak almıştım. Yaklaşık 4 haftadır kullanıyorum ve tam ürün incelemesi olmasa da kabaca fikirlerimi yazayım dedim.


Sabun: %2 oranında salisilik asit içeren, parfümsüz, belli belirsiz kokan, çok çok köpüren bir sabun. Yıllardır cildim için sabun kullanmıyordum. Sabun kurutur, tahriş eder gibi bir nedenle değil tamamen jeller pratik geldiği için ve alışkanlıktan. Bu sabun benim için ciddi bir değişiklik oldu. Cildimi gıcır gıcır temizlemesi hoşuma gitti. Verdiği hisse rağmen aslında jellerden fazla temizlediğini düşünmüyorum. İyi temizliyor kısacası. Çok kolay durulanmasını da beğendim. Diğer taraftan cildimde biraz gerginlik yarattı. Yaz aylarında yağlı cildim için bu bir sorun değil ama daha serin havalarda özellikle karma veya normal ciltlerin günde iki kez bu temizleyiciyi kullanabileceğini sanmıyorum.

Sabunun tam boyu 150 g., ben 15 g.lık deneme boyunu bir ay kullandım ve hala kullanabilirim. Kısacası çok bereketli, verdiğiniz paranın karşılığını bu açıdan alabileceğiniz bir ürün. 

Tonik: Anti-Blemish Solutions serisinin toniği Clinique'in diğer toniklerine çok benziyor. Buram buram  alkol kokuyor. Tertemiz dediğiniz cildinize uyguladuğınız bile pamuğun kirlendiğini görüyorsunuz. Toniğin içinde tebeşir gibi beyaz bir tortu var. Bu pudraymış ve parlamayı önlemeye yardımcı oluyormuş. Bu yüzden toniği pamuğa dökmeden önce çalkalamak gerek. Bu özelliği bana Avene Cleanance Lotion'ı hatırlattı.

Ürün tanıtımında hassas ciltlerin kullanabileceği söylese de bence kesinlikle hassas ciltlere göre değil. Bazen hassas olmayan cildimde bile batma/yanma hissine neden oldu. Arındırmasını çok sevdem de içindeki alkol ve kurutuculuğu yüzünden günde iki kez düzenli şekilde kullanmaya uygun olduğunu düşünmüyorum. Ten makyajı yapılan günlerden ve maskelerden sonra kullanmaya daha uygun. Ben de sadece akşamları çok az miktarda kullandım.

Nemlendirici: Yağsız, çabuk emilen, parfümsüz, güzel bir nemlendirici. Çok az miktarı (özellikle bu sıcak havalarda) yeterli geliyor. Günde iki kere kullanılması tavsiye ediliyor ama ben sadece akşamları tonikten sonra kullandım. Sivilceleri önlemeyi, cildi rahatlatıp kızarıklıkları geçirmeyi, fazla yağı kontrol altına almayı vaat ediyor.

Nemlendirmesini, hafif yapılı olmasını, çabuk emilmesini ve silikonlu kremler gibi ciltten sıyrılıp çıkmamasını beğendim. Cildimin normalden daha çabuk yağlanmasına neden olmadı. Aslında bu nemlendiriciyi Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel'e çok benzettim, aralarında fark yok gibi.

Peki ben Clinique Anti-Blemish Solutions serisini beğendim mi? Tam boylarını alır mıyım? HAYIR! Bu ürünleri kullanmaya başladığımda regl dönemim yaklaşıyordu o yüzden son birkaç aydır olmadığı kadar büyük bir sivilce çıkarmamı garipsemedim ama 4 haftadır sivilcelerin ardı arkası kesilmedi. Hava aniden ısındığı için cildim çok yağlanmış olabilir ama cildimi bu kadar düzenli yıkayıp maskelerken bu kadar sivilce çıkarmam normal değil. Sivilcelerden biri sönüyor, biri çıkıyor, mutlaka bir sivilcem var. Zaten sivilce izleri 3 aydan önce geçmeyen biri olarak sivilcenin sönmesine sevinemiyorum. Bu duruma bu ürünlerden sabunun neden olduğunu düşünüyorum çünkü bence tonik de nemlendirici de 3 Adımlı Bakım serisinin ürünlerine çok benziyor ve benim onlardan yana bir sıkıntım olmamıştı. Kısacası bu serinin sivilce sorununu çözmeyi iddia ederken sivilceye neden olması, en azından son zamanların en sorunlu döneminde sivilcelerime çare olamaması benden eksi not aldı.

6 yorum:

  1. ben de almayı hep düşünüyordum akne sorunsalım var çünkü iyi ki yazmışsınız bir iki arkadaş da bu seriyi beğenmemişti böylece fikrim oluştu teşekkürler =) bu arada bloğuma gelmediysen katılmanı beklerim http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kozmetik Psikolojisi nazik davetin için teşekkür ederim. Bu cevapları okumadığını düşünüyorum ama olsun; beni 4. keredir davet ediyorsun ve ben zaten blogunu takip ediyorum :)

      Sil
    2. şimdi şöyle bloğunun adı bakımsal şeyler fakat bende eklendiğin halin bebe bu yüzden kafam karışıyor ve bloğuma davet ediyorum :D her an gene edebilirim belki :D yok yok etmem artık umarım :D

      Sil
  2. Merhaba
    Bende artık takibinizdeyim, banada beklerim ! :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. valla ben cok beğendim ürünü . 2. seriyi aldım. ilk zaman cıkartıyor bir iki sonra tenizliyor. siyah camur sabunundan sonra tek brğendiğim ürün oldu.

    YanıtlaSil