19 Mart 2015 Perşembe

Toz Ürünler Nasıl Preslenir?


Hiç güzelim allığınız valizinizden kırık çıktı mı? Fotoğraftaki gibi pudranız panın kenarlarında kaldığı için kullanmakta zorlandınız mı? Bunun çaresi yeniden preslemek!

Preslemek ister sıkıştırılmış ister toz halindeki ürününüzü alkolle yeniden şekillendirme işlemi. Eğer farınız veya allığınız tamamen parçalanmamışsa, sadece çatlamışsa üzerine biraz alkol döküp parçaları yerine oturtup kurumaya bırakmanız yeterli. Ama benim gibi ürününüze baştan şekil vermeniz gerekiyorsa aşağıdaki adınları takip edebilirsiniz.

Önce ihtiyacımız olan malzemeler:

  • Alkol: Eczanelerden satışı artık yasakmış. Eczane alkolü yerine kolonya veya vodka da kullanabilirsiniz.
  • Bıçak/spatula
  • Temiz torba: Buzdolabı poşeti olabilir mesela.
  • Kağıt havlu

1. Önce en zevkli kısım. Preslemek istediğimiz ürün zaten sıkıştırılmış bir ürünse önce onu parçalayıp un ufak ediyoruz. Benim yerim müsait olduğu için ben bıçak yardımıyza kazıyıp ezdim. İsterseniz iri parçalara ayırdıktan sonra temiz bir torbanın içine koyup öyle de ezebilirsiniz. Önemli olan olabildiğince ufak ve homojen hale getirmek.

2. Sonra elde ettiğimiz toza azar azar alkol ekliyoruz. Bu şekilde kıvamlı bir bulamaç elde ediyoruz. Benim yaptığım gibi alkolü fazla kaçırırsanız (hehe:)) korkmayın. Şekil verilebilecek hale gelinceye kadar kurumaya bırakın, mesela 1 saat kadar.

3. Kıvamlı, şekil verilebilir hale gelen bulamacı bıçak veya spatulayla düzeltiyoruz. Pürüzsüz olmasına da gerek yok. Benim gibi panın sadece bir kısmını kullanacaksanız boş yerleri peçeteyle temizliyoruz. Son olarak da kabı masaya vurarak ürünün kaba iyice yerleşmesini ve hava kabarcıklarının dolmasını sağlıyoruz.

4. 1 saat kadar kuruduktan sonra ürün hafifçe kurumuş tok bir hale geliyor. Yalnız hala yumuşak. İşte tam bu sırada üstüne kağıt havlu koyup düz bir şeyle hafifçe üstünden bastırıyoruz. Böylece hem ürünün üstü düzleşiyor hem de fazla alkol kağıt havluya geçiyor. Preslediğimiz ürünü kapağı açık şekilde bir gece kurumaya bırakıyoruz.


Yukarıda yeniden preslediğim pudramın kurumaya bıraktığım halini görüyorsunuz. Kurudukça rengi açılıp ilk haline döndü. Yeniden preslenen ürünler daha kırılgan oluyor, hele de böyle kenarları boşsa. Diğer taraftan daha yumuşak olduğu için pigmentasyonu artıyor. Eğer pudra formundaki ürününüzün pigmentasyonundan memnun değilseniz veya kuruyup taşlaştığını düşünüyorsanız da preslemeyi deneyebilirsiniz. Kuruduğunda alkol uçup gittiği için kokusu kalmıyor ve ürünün yapısı da daha yumuşak olması dışında değişmiyor. Ben presleme işlemini yaklaşık bir ay önce yapmıştım pudramı daha kolay bir şekilde zevkle kullanıyorum. Umarım anattıklarım sizin de işinize yarar.


Bu arada evde yaptığım manikür kremini de görmek isterseniz: Evde Manikür Kremi Yapıyoruz!
Yeniden preslediğim ürün The Balm Sexy Mama Transparan Pudra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder