22 Aralık 2014 Pazartesi

Yardley London Peony EDT


Uzun zamandır parfüm yazmamışım, bugün artık yazayım dedim. Ben genelde iki çeşit parfümü kullanıyorum. İşe giderken veya yemeğe giderken high-end bir parfüm kullanıyorum (örnek: Carolina Herrera NYC 212 EDT). Hafta sonları değişiklik istediğimde, seyahatlerde, kötü kokuları bastırmak istediğimde daha uygun fiyatlı parfümler (örnek: Essence Girls Night Out EDT) sıkıyorum. Yardley London'ın şakayık kokulu bu parfümü de ikinci gruba girenlerden. Hatta uygun fiyatlı parfümler içinden en beğendiklerimden.

"Ucuz" parfümden iki şek bekliyorum; çok çiğ, yapay, alkollü bir kokusu olmasın ve hemen uçup gitmedin. Yardley London Peony EDT tende orta kalıcılıkta, kıyafetlerde ise günlerde dayanan bir koku. Gün içinde ara ara burnuma da geliyor ve bu çok hoşuma gidiyor. Tazelemek isterseniz 50 ml.lik şişesi hem hafif hem de küçük olduğu için yanınızda taşımanıza müsait. Şişe tasarımında sevmediğim tek şey o altın yalnızlı plastik kapağı. Bence plastik bir şeye parlak metal görünümü vermek çok ucuz duruyor. Sade cam veya akrilik bir kapağı olmasını tercih ederdim.


Kokusunu da beğeniyorum. Bence çok sade, net, temiz bir kokusu var. Şakayık dalında nasıl kokar bilmiyorum ama bu parfüm bana çiçek ve sabun kokusu karışımı gibi geliyor. Parfümü tarif eden yazılarda alt notalardan, üst notalardan bahsetse de ben pek öyle çeşitli kokular almıyorum. Baştan sona bana aynı kokuyor. Parfümü yeni sıktığımda çevremdekiler ne sıktın, çok güzel vs. demiyor da ne kokuyor diyorlar. Yani insanlara belirli tek bir şeyi çağrıştırıyor, onun hangi çiçek veya meyve olduğunu anlamaya çalışıyorlar. Sanırım bu da benim bu kokunun karmaşık, boyutlu değil sade ve net bir koku olduğu iddiamı destekliyor.


15-23 yaş arası gençler belki çiçek kokusunu sıkıcı bulabilirler, bu yaşlarda daha meyveli ve şekerli kokular seviliyor. Bunun dışında her yaşta kullanılabileceğini düşünüyorum. Yardley London'ın Lily of the Valley parfümünü de denemiştim onu daha ağır bulmuş, orta yaş ve üstü için uygun olduğunu düşünmüştüm. Çok hafif bir koku değil, yaz aylarında çok az sıkarak kullanılabilir belki ama ben bahar aylarını tercih ediyorum. Bence gündüz kullanımına daha uygun. Akşam bir kafeye, sinemaya vs. gidiyorsanız tabi ki kullanabilirsiniz ama özel günlere, yemeklere katılacaksanız biraz basit kaçabilir.

Özetle harcıalem kullanmak için sevdiğim bir koku oldu. Bitince başka kokular da denemek istediğimden hemen tekrar almayabilirim ama deneyip sevdiğim bir parfüm olarak hep aklımda olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder