30 Kasım 2014 Pazar

Colgate Plax Ağız Çalkalama Suları


Ağız diş sağlığı için kullandıklarımızdan biri de ağız gargaraları. Ben gargarayı tavsiye edildiği gibi günde 2 kez kullanmıyorum. Doktorlar genelde gargara için olsa da olur olmasa da olur diyorlar. Ben de aynı fikirdeyim. Bu yüzden gargaraları sadece diş ipi kullandıktan sonra ağzımdaki kötü hissi gidermek ve diş etlerimi dezenfekte etmek için kullanıyorum. Fotoğrafta gördüğünüz Colgate Plax gargaralarında hepsini bu şekilde kullandım.

Dediğim gibi gargaradan pek beklentim olmadığı için Colgate Plax'ın çürük oluşumunu engellemek, daha ferah nefes sağlamak gibi vaatlerini pek önemsemiyorum. Benim gargaralardan tek beklentim nefesimi tazelemesi ve hafif tat. Çünkü ben de gargara kullanmaktan vazgeçemeyen ama her seferinde de yüzünü buruşturanlardanım.

Colgate Plax Çok Yönlü Koruma klasik bir ağız çalkalama suyu. Alkolsüz olmasına ve yanma hissi yaratmaz demesine rağmen ben tadını keskin buluyorum. Gerçekten nefesinizin uzun süre yani bir şey yiyip içinceye kadar naneli kokmasını sağlıyor.

Colgate Plax Tuz ilginç bir gargara. Şişenin üstünde diş etleri için özel formüle ve hafif bir tada sahip olduğu yazıyor. Bakteri plağını önlemeye yardımcı oluyormuş ve içinde de tuz katkısı varmış. Aslında bunlar ürünün benim için ideal gargara olması gerektiğini söylüyor ama öyle değil. Hafif bir kokusu var ve aslında tadı da Colgate Plax Çok Yçnlü Koruma kadar keskin değil ama tuzlu. İnsanda deniz suyuyla gargara yaptığı hissi oluşturuyor. Bazen çok mide bulandırıcı gelen bu tat bazen çok normal geliyordu bana. Şişenin dibine yaklaştığımda bile bazen bunu daha fazla kullanamayacağım diyordum. Bu garip tadı yüzünden bu ürünü bir daha kullanamayacağım ama ben tuzlu sudan etkilenmem diyenler severek kullanabilir.

Colgate Plax Yeşil Çay Özlü de ferah bir nefes ve çürük oluşumunu engellemeye yardımcı olmayı vaat ediyor. Özellikleri arasında 'hafif tat' yok sadece yanma hissi yaratmaz diyor ama benim içlerinde en uygun bulduğum bu oldu. Yine yüzümü buruştursam da en kolay kullandığım gargara bu. Tadı naneden çok yeşil çaya benziyor. 

Ürünlerin içerikleri birbirinden farklı o yüzden bir madeye alerjiniz varsa veya bir etken maddeyi özellikle istiyorsanız içeriklerine teker teker bakmanızı öneririm.

Bu 250 ml.lik ağız çalkalama sularının etiket fiyatı 10 lira civarında. Tavsiye edildiği gibi günde 2 kez ve her seferinde 20 ml. kullanarak ağzınızı çalkalarsanız bir ayda 5 şişe gargara almanız gerekir ki ben gargaraların etkisinin buna değeceğini düşünmüyorum. Genelde kapaktaki ölçü bana çok geliyor, rahat kullanabilmek için daha az ürün kullanıyorum. Ayrıca indirimlerden stoklamaya çalışıyorum. 

Özetle bence ağız gargaraları ağzı tazelemek, ekstra bakım yapmak için iyi ama olmazsa olmaz da değil. Benim gibi aşırı mentol tadından hoşlanmayanlar Yeşil Çay Özlü olanı sevebilir. Ağzım buz gibi olsun, nefesim saatlerce nane koksun diyen Listerinecileri ise hiçbiri tatmin etmeyecektir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder