27 Ağustos 2014 Çarşamba

Lavera Basis Sensitiv Diş Macunu


Bugün konuğum Lavera Basis Sensitiv Diş Macunu. Lavera Almanya'nın "naturkozmetik" yani doğal kozmetik markalarından biri. Hem makyaj hem de bakım ürünleri var. Bu diş macunu ise hassas dişler için ekinezyalı bir ürün. İçinde xylitol ve aşındırıcı silica bulunuyormuş, böylece dişleri plaktan temizliyor, çürümekten koruyormuş. Propolis (arı reçinesi) ve ekinezya da ağız hijyenine katkıda bulunup diş etlerini rahatlatıyormuş. İçindekileri aşağıdaki fotoğrafta görebilirsiniz. Birçok kişinin hoşlanmadığı florür, SLS gibi maddeler yok.


Ben de bu diş macununu bir buçuk iki aydır kullanıyorum. Bazı yönlerden hoşuma gitti bu macun. Bir kere aşırı nane veya mentol tadıyla ağzımı yakmıyor. Ben o şiddetli soğukluk hissinden ve nanenin acı tadından hoşlanmıyorum. Uykum açılıyor dişimi fırçalayınca :) Macunun tadı naneli değil de karbonatlı. Erkek arkadaşım tuzlu dedi, aslında yalan da sayılmaz, tuzu da andırıyor. Bu tada ben alıştım ama birçok insan sevmeyebilir.

Ayrıca bu macun dişimde hassasiyete de neden olmadı ki benim dişlerim eskiden sıcak ve soğukta çok sızlardı. Beğendiğim başka bir özelliği de içinde ucuz köpürtücüler olmadığı için insanı boğacak gibi köpürmemesi. Mercimek tanesi kadar diş macunu bile daha dişlerimin yarısını fırçalamadan köpürüp boşa gidiyor, bu macunda böyle bir sorun yok. Bu da yine herkesin hoşuna gitmeyebilir.


Biterse bu diş macununu tekrar alır mıyım? Almam. Neden o kadar güzel şeyler söyledin derseniz, birçok nedeni var. Birincisi dişlerimi öyle süper temizlediğini düşünmüyorum. Hem manuel fırçakya hem de elektrikli fırçayla denedim, istediğim pürüzsüzlüğü yakalamak için uğraşmam gerekiyor. Ayrıca dişlerimi sararttığını düşünüyorum. Yıllar önce piyasaya çıkan ilk hassas dişler için olan diş macunları da bu etkiyi, hatta daha şiddetlisini yapıyordu ama şimdi beyazlatıcıları bile çıktı. Bu dişmacunu ise kesinlikle beyazlatmıyor, hatta sararttığından şüpheleniyorum.


Lavera Basis Sansitiv Diş Macunu'nu bazı internet sitelerinden bulabilirsiniz ama buralarda aşırı fiyatlara satıldığını da söylemek zorundayım. Bu macunu bir daha almayacak olmamın nedenlerinden biri de bu, 75 ml.lik bir tüpe 15 lira + kargo vermeye değecek bir ürün değil bence. Ben bu macunu Almanya'dan 1,90 avroya almıştım ki 6 lira bile değildi yani.

Temiz içerikli olması hoşuma gittiği için fırsatım olursa yine Almanya'dan Lavera diş macunlarının beyazlatıcı bir çeşidini almak isterim. Fırsatınız olursa sizin de aklınızda olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder